In Memoriam Piet van Elteren

Hanneke Roskam Slot en Joop Piekema

Op de elfde november 2018, tijdens de herdenking van de 100-jarige wapenstilstand van W01, overleed Piet van Elteren op 77-jarige leeftijd na een kortstondig maar noodlottig ziekbed.

Wij kennen Piet als een zeer consciëntieus mens, zeer bescheiden, altijd op de achtergrond, betrouwbaar, hulpvaardig en trouw aan zijn principes. Hij was een stille werker met een enorme inzet, en daarbij niet in het minst, een beminnelijk persoon.
Zijn taalvaardigheid was opvallend, wat heel goed van pas kwam bij zijn werkzaamheden voor de HVS. Ook zijn computerkennis was daar zeer welkom. Zijn mening gaf hij nogal eens te kennen door slechts even met zijn hoofd te schudden, met welk gebaar hij achteraf vaak gelijk bleek te hebben.
Piet was iemand met bijzondere hobby's zoals het verzamelen van Soester bidprentjes, genealogie, de beeldbank en vooral"The GreatWar". Hij bezocht, let wel: op de fiets, en fotografeerde de vele begraafplaatsen in NoordFrankrijk en België van gesneuvelde militairen uit W01, maar nam daar ook het graf van solitair begraven soldaten in mee.
In de wintertijd was Piet een fanatiek biljarter, een van zijn grootste liefilebberijen. Als januari in beeld kwam maakte hij een voor ieder aansprekende kwis voor de Klitsavond van de HVS. Bovendien en last butnot least, maakte hij deel uit van de redactie van de Van Zoyst Tot Soest.

Wij zullen hem missen ....

Het bestuur en medewerkers van de HVS