Van Zoys tot Soest

Vier keer per jaar brengt de Historische Vereniging Soest/Soesterberg (HVS) een eigen verenigingsblad uit onder de titel Van Zoys tot Soest.
In dit blad staan regelmatig verhalen over genealogie, dus verhalen over de geschiedenis van Soester families. Naast deze verhalen komt u in dit blad ook verhalen tegen over bijzondere personen, belangrijke (historische) gebouwen en monumenten, ontwikkelingen en gebeurtenissen.

In het lentenummer 2024 (jaargang 45 nr. 1)  zijn de volgende artikelen opgenomen:

Naast ons verenigingsblad zijn er sinds de oprichting een aantal themanummers verschenen en zelfs enkele boeken uitgebracht. Op een aparte pagina ziet u een overzicht van deze bijzonder publicaties die zijn uitgebracht over de historie van Soest en haar bewoners.

Per jaar is een overzicht beschikbaar van de verschenen nummers van ons verenigingsblad Van Zoys tot Soest over de periode 1980 tot en met 2017. Daar treft u de digitale versies ervan aan. Op dit moment zijn we gestart om ook de verschillende artikelen per uitgave te digitaliseren. Dat kost nog wat tijd. Per uitgave ziet u een overzicht van de opgenomen artikelen, waardoor u via de zoekfunctie op onze website naar de verschillende uitgaven wordt geleid en waarvan u de digitale versie inmiddels kunt downloaden.
De vijf meest recente jaren worden nog niet digitaal vrijgegeven. Een inhoudsopgave met titels van de artikelen in de recent verschenen uitgaven van Van Zoys tot Soest, treft u aan op een aparte pagina van deze website.

Heeft u interesse in een bepaald artikel uit een van de jaargangen die nog niet digitaal beschikbaar zijn, dan kunt u terecht bij de bibliotheek in het Museum Soest. U kunt ook een mail sturen naar de webmaster

Het redactieadres van het blad Van Zoys tot Soest is redactie@hvsoest.nl

De redactie vraagt trouwens om uitbreiding van het aantal schrijvers, en ook om verhalen van mensen die het lastig vinden zelf een verhaal op papier te zetten.
Een richtlijn voor het schrijven vindt u hier.

Vanaf 1 januari 2023 is de heer Klaes Hylkema hoofdredacteur van ons verenigingsblad Van Zoys tot Soest

Overzicht hoofdredacteuren sinds 1980:

1980-1986 Frans Knaapen
1986-1997 Peter van den Breemer