Berichten van het bestuur

Aanwezig op de ambachtenmarkt Hemelvaartsdag 10 mei
Zoals elk jaar was de HVS weer met een kraam aanwezig. Ondanks de grijze bewolking en lichte regen, nam zienderogen het aantal bezoekers toe. Een aantal kwam bij onze stand en kocht één van de boeiende uitgaven en/of werd lid. Op deze dag hebben we 10 leden geworven en sinds 10 mei zijn er drie bijgekomen.

Beleidsplan 2018 - 2021
Op de ALV is het beleidsplan door de leden unaniem aangenomen. Het is daarmee een opdracht aan het bestuur geworden om het geleidelijk uit te voeren. Een eerste stap is gezet om voor dit jaar een aantal prioriteiten te stellen. Elk bestuurslid is nu verantwoordelijk en contactpersoon voor een onderdeel van dit plan.

Samenwerking: contacten met derden
- Archief Eemland
Er is een overleg geweest met vertegenwoordigers van het Archief Eemland. De medewerker archief van de gemeente Soest was daarbij aanwezig. Het was een goed gesprek waarin een aantal afspraken is gemaakt. U hoort daarvan uiteraard nog meer.
- Contacten met collega historische verenigingen
Met de besturen van de hv's van Leusden en Baarn is contact gezocht om met elkaar te spreken over elkaars ervaringen en vooral hoe wij van elkaar kunnen leren en sterker staan. In september zijn deze ontmoetingen. Uiteindelijk wil het bestuur van de HVS twee maal per jaar een overleg hebben met alle besturen van HV's in de regio Eemland.

Activiteiten
- Fietstocht op 7 juli. Vergeet u het niet de jaarlijkse en afwisselende fietstocht? Binnenkort nader bericht.
- Kwartaalactiviteiten. Zie de aparte aankondiging.

Website en e-mailadres
Het bestuur wil de website van de vereniging meer gebruiken voor het aankondigen van activiteiten. Raadpleeg dus vaker de website voor actuele informatie!!
Mocht u een e-mailadres hebben, dan wordt u verzocht om deze op te geven aan de secretaris: info@hvsoest.nl. U bent dan verzekerd dat u ook rechtstreeks informatie ontvangt.

Namens het bestuur, Martijn da Costa, voorzitter