Voorwoord van de redactie

Redactie

Sinds enige maanden heb ik de taken van Ton Hartman overgenomen. In ieder geval leerde ik in de eerste periode dat er nog best veel bij komt kijken om het boekwerk te maken. Het verkrijgen van voldoende kopij, de bijbehorende foto's, het samenstellen van de artikelen en de communicatie met de vormgever bleken nog best belangrijke leerpunten te zijn.

In deze uitgave vindt u een diversiteit aan onderwerpen. Over de legger van de eerste steen van huize Sint Jozef, de plannen voor de aanleg van een kanaal van Utrecht naar de Eem, het Soester Natuurbad en huize de Zonnehof. Daarnaast ziet u wat nieuwe rubrieken zoals de informatie vanuit het bestuur, bespreking van boeken die recent zijn uitgebracht en ook de historie van Soest raken. Museum Soest krijgt een eigen rubriek met aankondiging van lopende exposities. Ook belangrijk voor HVS leden, want zoals u weet, heeft u gratis toegang tot Museum Soest.

Natuurlijk wil ik graag verder met het vernieuwen van de Van Zoys Tot Soest. Wat in ieder geval blijft zijn de verhalen over Soest en de regio. Om dat te bereiken zullen we meer mensen moeten hebben die verhalen hebben over het verleden en/of zich willen verdiepen in de historie van Soest en Soesterberg. Naast wat blijft willen we ook nieuwe rubrieken. Een voorbeeld is de boekbespreking. Daarnaast zou het leuk zijn om een column op te nemen, waarin op een speelse en originele manier actualiteit en historie worden samengevoegd. En natuurlijk, als er ideeën zijn waar u al heel lang van dacht waarom staat dat er nooit in; laat het ons weten!

Rest mij u veel leesplezier toe te wensen, waarbij u ook inspiratie krijgt om ons blad met uw verhaal over het Soester verleden te verrijken.

Paul Verhoeven