Brongerslezing 29 april 2016

Redactie

Dit jaar zal er weer een Brongerslezing zijn. Deze tweejaarlijkse VERENIGING gebeurtenis beoogt een 44' FLEHITE ontmoetingsplatform te bieden aan geïnteresseerden in historie en erfgoed in de regio Eem land. Zowel leden van de OVF als van de Historische Kring Hoogland, de Historische Kring Leusden, de Historische Vereniging Soest-Soesterberg en de Historische Vereniging Bunscote zijn hierbij van harte welkom.

Dit jaar hoopt Timo d'Hollosy, stadsarcheoloog in Amersfoort, de lezing te verzorgen. De titel van zijn lezing is "Dodendans: belevenissen bij het opgraven van skeletten in Amersfoort".

De Brongerslezing vindt plaats op vrijdagavond 29 april a.s. in het gebouw van de RCE, Smallepad 5 te Amersfoort, aanvang 20.00 uur.

Voorafgaande aan de lezing, vanaf 18.30 uur, is er een ontmoeting, waarbij gezorgd wordt voor "soep en brood".
Ook kunt u dan kennis maken met de activiteiten van de historische verenigingen in onze regio.

De "BlueSuspenders" zullen de muzikale omlijsting van de lezing verzorgen, evenals een muzikaal intermezzo tijdens de lezing.

Deelname is gratis voor leden van de OVF en de andere historische verenigingen uit de regio Eemland. Wel moet u zich aanmelden als deelnemer door middel van een (e-mail)bericht aan R Jonkman, Ternatestraat 38, 3818 CR Amersfoort / p.jonkman@kpnmail.nl. Daarbij vermelden met hoeveel personen u komt, of u gebruik maakt van de maaltijd en van welke vereniging u lid bent.