Berichten van het bestuur

Klitsavond
De grote zaal in het Gildehuis was op de eerste dinsdag van januari goed gevuld, het was weer de gelegenheid om nieuwjaarswensen uit te wisselen. De voorzitters van de HVS en Museum Soest hielden een korte voorbeschouwing op het komende jaar en Hanneke bracht een toast uit op het nieuwe jaar, met de traditionele traktatie van boerenjongens (rozijnen op brandewijn) of boerenmeisjes (abrikozen op brandewijn). Daarna begon het grote werk met het oplossen van de quiz, wat niet bleek mee te vallen. Het was de bedoeling om teksten om te zetten naar historische spreekwoorden en daar de juiste historische prent bij te zoeken. Met veel hoofdbrekens lukte het enkele deelnemers slechts de helft van de oplossingen goed te hebben. Volgend jaar zal de quizmaster, die wel veel voorwerk gedaan heeft, ons niveau toch wat beter moeten inschatten. Verder vanuit het bestuur de welgemeende complimenten voor de organisatie.

Komende activiteiten
Binnenkort of tegelijkertijd ontvangt u de uitnodiging voor de jaarvergadering van onze Historische Vereniging Soest — Soesterberg, wij hopen natuurlijk op een goede belangstelling. Na het bestuurlijke gedeelte willen wij de mogelijkheden van onze websites wat nader presenteren, zoals welke historische bronnen er op de websites beschikbaar zijn. Op Koningsdag en de Oude Ambachtenmarkt willen wij de Historische Vereniging weer presenteren, waar wij hopen u onder goede weersomstandigheden te ontmoeten.

Ledenbestand
Voor zover ons bekend zijn overleden de heren Jan Wessels, in het verleden boekhandelaar van Boekhandel Van de Ven, Herman Schoemakeren Gijs van Brummelen, zie de In Memorium voor in dit blad. W.F. Peelen op bijna 92 jarige leeftijd, Kees Beijer op 81 jarige leeftijd, Piet van den Breemer 79 jaar uit Bakel, Pier Djurre de Jong op 91 jarige leeftijd, bekend van vakantiepark 't Eekhoornnest, B. Hartog, Willem Bakker en mevrouw Kuijpers-van Dijk op 89 jarige leeftijd. Wij wensen de nabestaanden de kracht toe om het verdriet te dragen. We mogen ook weer nieuwe leden begroeten: de heren P. Werkhoven, L. Bunck, E. Majoor en R. Kleinegris en de families Arts, Groot, Blom en Voorintholt.