Berichten van het bestuur

Open Monumenten Dag
Onder ideale weersomstandigheden togen de eerste deelnemers bijtijds naar de Kleine MeIm. Niet geheel logisch werd daarna om 11.00 uur de Open Monumenten Dag geopend met het hijsen van de vlag door wethouder P. van der Torre. Dit gebeurde bij het Museum Soest. Over de gehele dag was er bij de objecten een redelijke aanloop, de 'ambachtelijke kunstenaars' waren tevreden. Dank voor de bijdragen, gastvrijheid, medewerking en organisatie.

Bustocht en excursie naar Fort 1881 in Hoek van Holland
Met een volle bus en een klein busje werd onder goede weersomstandigheden de reis naar Hoek van Holland gemaakt. Fort 1881 wat zijn grootste bekendheid dankt aan het onderbrengen van Koningin Wilhelmina en de rest van de regering in de Meidagen in het begin van de Tweede Wereldoorlog, werd bezocht. Verder werd er een boottocht gemaakt. Het bestuur dankt de evenementencommissie voor de goede organisatie.

Ledenbestand
Voor zover ons bekend is op 82-jarige leeftijd overleden: de heer F.A.M Trautwein. (geboren 17-2-1933 te Soest) wonende te Velp. Zijn ouders woonden aan de Lindenlaan nr. 9 in 1937, het beroep van zijn vader was handelsreiziger. Overleden op 91 jarige leeftijd is de heer Bernard Rademaker. Op bijna 72 jarige leeftijd is overleden de heer Hans van den Pol. In de leeftijd van 88 jaar is overleden de heer Hans de Beer. Wij wensen de nabestaanden de kracht toe om het verdriet te dragen. Nieuwe leden: de heren Oosterhof, Kok, Kaats, van Asch, Rupert, Jongma, mevrouw Labordus-van Breukelen, familie Oranje en de firma Van 't Net BV.

Contributie
Bij dit nummer zal de contributienota bijgevoegd zijn, iets eerder dan andere jaren. Wilt u bij betaling uw lidnummer vermelden zodat de administratie op orde blijft. Misschien een mooie cadeautip: een jaar lidmaatschap weggeven aan een vriend/kennis, de snelle beslissers krijgen dan vijf nummers "Van Zoys tot Soest" en kunnen dan ook naar de Klitsavond komen. Eene-mail naar info@hvsoest. nl voor inschrijving of meer informatie over de voordelen van het lidmaatschap. De Historische Vereniging Soest - Soesterberg is een ANBI erkende instelling, dus uw gift is voor de belasting aftrekbaar.