Busexcursie naar het Fort 1881 Hoek van Holland

Hanneke Roskam-Slot

De evenementencommissie heeft een deel van het programma voor de jaarlijkse bus excursie bekend gemaakt. Op donderdag 16 oktober brengen we o.a. een bezoek aan het Museum "Fort 1881" in Hoek van Holland. Het pantserfort is in gebruik genomen rond 1881 en in dit meer dan honderd jaar oude complex is het Nederlands Militair Kustverdedigingsmuseum gehuisvest. Het bouwwerk heeft veel ingerichte kamers die een beeld geven van het leven in het fort van 1889 tot 1970. Het aantrekkelijkste deel voor de meesten onder ons, is de aandacht die wordt geschonken aan de situatie in de meidagen van 1940. Er zijn soldatenkamers, een lazaret en de vergaderkamer van het Nederlandse Kabinet en koningin Wilhelmina, die daar voor hun vertrek naar Engeland in 1940, verbleven.

Uiteraard zal de bustocht uit meer delen bestaan dan alleen het museumbezoek. De overige details van de excursie moeten nog uitgewerkt worden, maar we zullen net voor de middag vertrekken, zelf de lunch meenemen en voor 's avonds een lekker wok-restaurant uitzoeken. Voor de laatste stand van zaken is het handig om de website van onze vereniging te raadplegen: www.hvsoest.nl . De komende week hopen we alle details bekend te hebben. Opgave is mogelijk bij: hanneke@roskam.nuper email of telefonisch op: 035 6018750. U dient deze uitnodiging als de echte uitnodiging te beschouwen, want wij willen u, via deze weg bereiken zodat er geen brief gemaakt en bezorgd/verstuurd hoeft te worden. De inschrijving sluit uiterlijk op woensdag 8 oktober a.s.. De bus van "Jan van Dijk Tours" mag helemaal vol want: hoe meer zielen, hoe meer vreugd". Wilt u de video van de busreis van verleden jaar naar Buren nog terugzien dan kunt u ook naar de website www.hvsoest.n1 gaan en dan de link aanklikken.

Met vriendelijke groeten, namens de evenementencommissie,
Hanneke Roskam-Slot.