Afdeling Genealogie Historische Vereniging Soest

Wim Routers

Reeds een aantal jaren is de afdeling Genealogie bezig om zoveel mogelijk de Soester families in kaart te brengen. De leden zijn zeer actief op dit gebied. Iedere 2edonderdag van de maand komen zij bij elkaar om gegevens met elkaar uit te wisselen of om vragen te stellen over de onderwerpen waar zij mee bezig zijn en/of waar zij niet uitkomen. Misschien is er iemand die op die vraag wel een antwoord weet!
Zo'n gemiddeld 10-12 leden komen bij elkaar, maar de avond is voor alle leden die geïnteresseerd zijn in genealogie.
Een aantal leden zijn bezig de inventarissen van het archief van de Gemeente Soest te digitaliseren. Een lijst van wat op dit moment is uitgevoerd is hieronder geplaatst.
Wim Routers (een van de leden) is op het archief bezig om de geboortes van Soest vanaf 1811 - .. zover het openbaar is te digitaliseren. Op het archief staan op dit moment al de geboortes tot 1845, geprint in ordners zodat men niet meer in demicrofiche'shoeft te kijken. De families zijn op alfabetische volgorde gezet. De gegevens zijn o.a. aangiftedatum, geboortedatum, voornaam kind, namen ouders, leeftijden en beroep en bij een aantal ook het woonadres. Dit komt ook op www.genlias.nl van het Utrechts Archief.
Meerdere bronnen zijn al geprint en staan op het archief ter inzage (een aantal staan ook op internet bij www.soest.nl onder archief).

GEDIGITALISEERDE BRONNEN

Inv.660 - Bevolkingsgegevens 1813 (Dick van Fulpen)

Fruin inv. 165 deelII- Armenboek 1741 — 1780 (WimRouters) Burgelijke stand (Wim Routers)
Geboorte 1811 — 1828