50 jaar N.G.V.; Jaarbeurs Utrecht

W. Routers

Genealogische dag 11 mei 1996

De Historische Vereniging Soest had zich ingeschreven als standhouder op deze dag. Antoon van den Dijssel en Wim Routers trokken de kar, zaterdag 11 mei om 07.30 uur, om in Utrecht aanwezig te zijn.
Die zaterdag, heel vroeg in de ochtend ging ik naar Antoon, samen op weg naar Utrecht. We hadden de auto vol geladen met attributen: boekjes, foto's en een lichtkrant enz.
Bij de Jaarbeurs aangekomen zagen we dat er al enkele verenigingen spullen aan het uitladen waren. Gelukkig waren we op tijd, want even later was er geen steekwagen meer te krijgen. We moesten zoeken waar de vereniging een plaats toegewezen had gekregen. De organisatie liet even te wensen over, we waren namelijk op de 2e etage geplaatst. Daar aangekomen zagen we tafels met alleen dekkleden, er waren geen namen op de tafels, dus we moesten tafels tellen.
Daarna hebben we uitgepakt en alles geordend; boekjes, foto's, tekeningen en dergelijke. De lichtkrant geïnstalleerd en voor ons mocht de beurs open gaan. Doordat we op de 2e etage stonden dachten we dat er weinig publiek zou komen maar het tegendeel was waar.
Gelukkig hadden Antoon en ik versterking gekregen van mevrouw Joke Kleinwee, Gerard Derks en Dick van Fulpen, allen leden van de Genealogische afdeling.
We kregen vele vragen en antwoorden van mensen die vroeger in Soest hebben gewoond. Velen vroegen of de vereniging van Baarn, Eemnes of Hoogland ook aanwezig was. Helaas moesten we die vraag met "nee" beantwoorden. Aan de teleurgestelde gezichten zagen we dat ze dat heel jammer vonden.

Zaterdag 11 mei 1996 is voor de Historische Vereniging Soest, afdeling Genealogie, een heel geslaagde dag geworden. Moe maar voldaan gingen we om 17.30 uur weer huiswaarts. Met dank aan de 3 collega's van de afdeling.