Voorwoord van de voorzitter

U leest nu in het vierde nummer van de vijfde jaargang van ons verenigingsblad. Dank zij de inzet van de redactie is er vijf jaren lang een periodiek van onze Historische Vereniging Soest verschenen, waar we echt trots op mogen zijn.

Die redactie bestond uit de heren E. de Bree, F.S.I. Knaapen en P. Siegers. Inderdaad, bestond, want vanaf nu zitten wij zonder redactie, daar de leden ervan zich hebben teruggetrokken.

Het leeuwenaandeel van het werk werd al die vijf jaren verricht door de heer Knaapen. Hij wist steeds weer, soms met veel moeite, voldoende copij te verzamelen, en zelf droeg hij regelmatig pennevruchten aan. Zodoende kon er iedere keer weer een interessant nummer verschijnen.

Om gezondheidsredenen is de heer Knaapen echter genoodzaakt de verantwoording voor de redactie aan anderen over te dragen, en ook de heren de Bree en Siegers hebben te kennen gegeven dat zij willen stoppen. Het bestuur is naarstig zoekende naar opvolgers, en hoopt spoedig te slagen.

Voor de inzet van de nu scheidende redactie hebben wij veel waardering en wij zijn de heren veel dank verschuldigd. Wij wensen de heer Knaapen het allerbeste toe met zijn gezondheid, en hopen dat hij toch nog bijdragen zal willen blijven leveren. Wij weten immers dat hij vaardig is met de pen, en voldoende stof weet aan te dragen voor goede artikelen over de geschiedenis van Soest.

De vormgeving van "Van Zoys tot Soest" is en blijft in handen van de heer F. Elsman uit Amersfoort, en het mag ook wel eens gezegd worden, dat wij daar bewondering voor hebben. Wij hopen nog lang met hem te mogen samenwerken.
Evenzo een dankwoordje voor mevr. De Bree, die al zoveel jaren de correctie verzorgt. Ook dat is zo'n onderdeel waar maar nooit over wordt gesproken, maar het moet wel gebeuren. En dit is bij mevr. De Bree in goede handen. Dank ook voor die medewerking.

Namens het bestuur,
de voorzitter