De evenementencommissie organiseert een Fietstocht

een fietser

Verslag Fietstocht 23 mei 1992

Op zaterdag 23 mei jl. vertrekken er om tien uur circa veertig fietsers vanaf het Kerkplein bij de Petrus en Pauluskerk, gevolgd door "De Bezemwagen" in de richting Baarn.
Daar wordt de nieuwbouwboerderij van Arie ,Hilhorst bezichtigd, die daar geplaatst is in het ruilverkavelingsgebied van Eemland.
De koffie uit de Camper smaakt goed, en we fietsen verder langs de historische rij van vroegere versterkte locaties langs de Eem..
Langs de plaats van "Huis ter Eem", boerderij Bloemberg, Grimmestein, Wolkenberg, Netelenburg, mooi weer, mooie natuur, bloemen, weidevogels, en een gezellig gezelschap. Stop, waar lag nu dat Soester kasteel Hamelenberg ook weer? Dan verder naar Hogerhorst, ook een boerderij, die vroeger in "Het Gerecht Zoest" lag, in de polder De Slaag.
Daar hangt nu de vlag uit, want deze boerderij is verkoren tot "De boerderij van 1992". Mooie boerderij, alles bekeken, binnen mooie tegels, mochten we ook bewonderen, en we worden getrakteerd op koffie en een/twee/drie bolletjes uit het vuistje. Aan de oever van de Eem.
Verder fietsen naar kerkhof en kapel van Coelhorst, onderweg nog een verfrissing vanuit de Bezemwagen, en wij komen dan bij de Kapel van Isselt.
De bewoner van deze kapel, de heer Van Dijk leidt ons rond, vertelt en beantwoordt vragen.
Via de Peter van den Breemerweg weer naar Soest. Het was mooi, gezellig, en de Evenementencommissie wordt uitgenodigd om maar weer zo'n tochtje te organiseren.
Proficiat.