Mededelingen vanuit het bestuur

Bestuur

De algemene ledenvergadering besluit tot verhoging van de contributie over 1983 met vijf gulden.

Tijdens de op 20 april jl. gehouden algemene ledenvergadering kon de begroting voor het lopende verenigingsjaar 1983, die een tekort aangeeft van ƒ 1445,-, niet de goedkeuring van de aanwezige leden verkrijgen.
De vergadering vond het onverantwoord met de voorgelegde cijfers in zee te gaan. De aanwezigen droegen spontaan ideeën aan om de kosten te drukken.
Enige leden hebben zich bereid verklaard om ons periodiek te helpen bezorgen. Dit geeft een aanmerkelijke besparing, maar desondanks blijft er een tekort.
Uit de vergadering kwam tenslotte een voorstel de contributie met ƒ 5,- per jaar te verhogen tot ƒ 30,-, welk voorstel na het afwegen van pro en contra met nagenoeg algemene stemmen werd aangenomen. De aanwezigen meenden, dat er in een volwassen vereniging een verantwoorde reserve aanwezig behoort te zijn.
Dit is dan ook de reden, dat wij u hierbij een acceptgiro-kaart aanbieden ad ƒ 5,-, in het vertrouwen, dat u desondanks onze vereniging zult blijven steunen.

Bestuursmutaties
De heer Mr. E.A. Bänki, stelde zich in de algemene ledenvergadering wegens drukke werkzaamheden niet meer herkiesbaar als lid van ons bestuur en de heer F.S.I. Knaapen heeft vanwege zijn gezondheid moeten besluiten van zijn bestuursfunctie af te zien. Laatstgenoemde zal zich zoveel mogelijk blijven inzetten voor de verzorging van "Van Zoys tot Soest".
De voorzitter richtte woorden van dank tot de beide scheidende bestuursleden, welke waardering werd onderstreept door een applaus van de aanwezigen.
Bij de daarna volgende verkiezing werd bij acclamatie in de opengevallen plaatsen voorzien door benoeming van de heren J.E.J. Hilhorst, Piasweg 57 en W.C.J.M. Peters, Van Mecklenburg!aan 24 te Soest.