Dankbetuigingen

Wim de Kam

Nu ik opnieuw (tijdelijk) voorzitter mag zijn van de vereniging wil ik ook in dit verenigingsblad mijn voorganger Bert Krijger hartelijk bedanken voor zijn inzet en werk voor onze vereniging. Helaas duurde de periode als voorzitter maar kort, maar zijn inzet en werk voor de vereniging strekken zich uit over een veel langere periode. Reeds in de jaren tachtig van de vorige eeuw was hij betrokken bij de organisatie van de historische optocht in het kader van het Land juweel 1987 Jarenlang is hij penningmeester geweest van onze vereniging en jarenlang was hij ook actief in de evenementencommissie. Naast Bert was ook zijn vrouw Bea jarenlang actief voor onze vereniging. Behalve dat zij hielp bij de uitvoering van de evenementencommissie was zij vooral actiefbij de verzending van dit verenigingsblad en andere stukken van de vereniging. Daarom ook Bea hartelijk bedankt voor dat vele werk!. De verzending van het verenigingsblad etc.(en bij de voorbereiding daarvan komt echt nog wel wat werk kijken) verzorgde Bea samen met Piet van Doorn, mijn verre voorganger als voorzitter Na 18 jaar het voorzitterschap te hebben vervuld heeft Piet ook in de jaren daarna de ledenadministratie van onze vereniging op voortreffelijke wijze bijgehouden. Ook in zijn richting wil ik daarom graag mijn dank betuigen. En nu ik toch aan het bedanken ben, ga ik even door Sedert juli vorig jaar verzorg ik namens de vereniging de rubriek 'Verdwenen Soest' in de Soester Courant. Ik heb deze taak overgenomen van Gijs van Brummelen die zo'n tien jaar die rubriek heeft verzorgd. Nu ik zelf die rubriek eenmaal in de veertien dagen mag vullen en daarbij ook regelmatig de eerder gepubliceerde rubrieken moet raadplegen, kom ik steeds meer onder de indruk van het werk dat Gijs in de loop van de jaren heeft verricht, waarbij bijna wekelijks die rubriek werd gepubliceerd. Gijs bedankt!. Gelukkig mag ik af en toe nog uit zijn bron putten. Ook Evert van Brummelen die de website Verdwenen Soest bijhoudt wil ik graag in mijn dank betrekken. En de dank strekt zich wat mij betreft ook uit tot de voorganger van Gijs. Dat was Boris Berkhout. Die heeft de rubriek verzorgd van 1990 tot 1999. Met veel genoegen lees en raadpleeg ik de bijdragen van Gijs van Brummelen en Boris Berkhout. Het zijn belangrijke aanvullende bronnen voor de geschiedenis van Soest in de twintigste eeuw.
Tenslotte wil ook de afgetreden bestuursleden Ger Huttinga, Peter v.d. Weij en Hans Kruiswijk bedanken voor hun bijdrage aan het bestuurswerk. Wat betreft Hans Kruiswijk, de geboren en getogen Soester, betekent het afscheid als bestuurslid niet dat we voortaan zijn prachtig vertelde verhalen hoeven te missen. Want die blijft hij vertellen en de oude en nieuwe Soesters blijven luisteren.
Na zoveel bedankjes loop je het risico dat je mensen die niet bij name zijn genoemd tekort doet. Dat is uiteraard niet de bedoeling en voor zover zo iets onverhoopt toch mocht blijken hoop ik bij andere gelegenheden dit goed te maken. Want ook al is het maar tijdelijk, ik heb er zin in om samen met anderen weer mijn bestuurlijke bijdrage aan de vereniging te geven, daarbij uiteraard hopend dat we er in zullen slagen te zijner tijd een nieuwe voorzitterskandidaat te presenteren.