De seizoensmarkt 1998

Wim Routers

Er was enige onzekerheid of Museum Oud Soest en de Historische Vereniging Soest dit jaar weer aan de seizoenmarkt zouden deelnemen. Maar Anton van den Dijssel en ondergetekende hebben de knoop doorgehakt om het toch maar weer doen, ook mede door de toezegging van Joke Kleinwee en Dick van Fulpen dat ze die dag aanwezig zouden zijn. Beiden zijn lid van de afdeling genealogie.

Zaterdag 21 november 1998 het is zover! 's Morgens om 8.30 uur bij het Museum Oud Soest. De vorige dag had Anton al wat materiaal bij elkaar gezet o.a. boekjes, foto's, folders etc. Ook voor materiaal voor de stand was gezorgd. De stand van een Historische Vereniging was voorzien van een modern snufje namelijk "een lichtkrant". Thari Schröder van Radio Soest maakte de opmerking "Historie en de moderne techniek".

De vorige dag had Anton al wat materiaal bij elkaar gezet o.a. boekjes, foto's, folders etc. Ook voor materiaal voor de stand was gezorgd. De stand van een Historische Vereniging was voorzien van een modern snufje namelijk "een lichtkrant". Thari Schröder van Radio Soest maakte de opmerking "Historie en de moderne techniek". De afdeling Genealogie was ruim aanwezig en dat was niet overbodig, want Joke en Dick stonden hun "mannetje" wel. Dick had zijn computer meegenomen, met voornamelijk Soester families en aangetrouwden. Dat stond veel in de belangstelling. Over de aandacht van de media hadden we niet te klagen. Anton werd door Radio Soest geïnterviewd over Museum Oud Soest en Dick werd door een interviewer van de krant belaagd met vragen over de afdeling Genealogie. De foto's en pentekeningen waren onder de bezoekers zeer in trek. Soesters herkenden hun school met de opmerking van "die is ook al weer weg", of herkenden hun straat. Anderen maakten de opmerking " wat jammer dat het Soester Natuurbad niet meer bestaat" enz. enz.

Een hele zit zo'n dag, maar voor de inwendige mens werden we voorzien door Els Stolwijk. Daarvoor onze dank aan Els! We mogen terug kijken, mede door de Open Dag van de brandweer, op een toch nog drukke dag. Om 15.00 uur was de seizoenmarkt voorbij en kon de stand weer opgeruimd worden. Moe, maar voldaan gingen we weer huiswaarts. Tot volgend jaar, bij de activiteiten van de Historische Vereniging Soest en/of Stichting Oud Soest.