Werkgroep Genealogie

G. Staalenhoef

Op maandagavond 13 december 1982 zijn vijf leden van de Werkgroep Genealogie bijeengeweest. Twee leden van de vereniging, die zich niet eerder voor onze werkgroep hadden gemeld waren eveneens binnengestapt. De verwachting bestaat dat ook zij tot de vaste bezoekers gaan behoren!

Wij hebben ons uitvoerig bezig gehouden met de regels welke kunnen gaan gelden voor het raadpegen van de collecties van de werkgroep.
Op grond van de daaromtrent levende gedachten zal een opsomming worden opgesteld waarin wordt aangegeven op welke wijze de gebruikers van onze collectie tegemoet kunnen komen aan onze wensen. Al te strakke reglementering kanleden de lust tot publiceren temperen,  terwijl de beoogde zekerheid (namelijk dat men met andermans veren gaat pronken) toch nooit volledig kan worden bereikt.

Uiteraard zijn ook deze keer weer wederwaardigheden en gegevens uitgewisseld.

Voor de komende tijd zijn de volgende afspraken gemaakt. In 1983 zal worden bijeengekomen:
donderdag 10 februari; maandag 11 april; donderdag 9 juni; maandag 8 augustus; donderdag 6 oktober en maandag 12 december.

Op deze avonden is een ieder welkom vanaf 19.30 uur in de Oudheidskamer, Ferd. Huijcklaan 18. U gelieve de data in uw agenda te noteren.

Iedere keer zullen wat mededelingen worden gedaan, een bepaald onderwerp worden besproken en een vragenuurtje worden gehouden. Ook zal worden medegedeeld met welk onderwerp leden op een bepaald moment bezig zijn. Hierdoor kan men elkaar wellicht informatie toespelen en dubbel werk voorkomen.