Berichten van het bestuur

Bestuur

De extra algemene ledenvergadering op 31 oktober is goed verlopen, er was geen stemming nodig om het kandidaat bestuurslid Martijn da Costa te verkiezen in het bestuur en met algemene instemming werd hij benoemd tot voorzitter. In zijn 'maidenspeech' onthulde hij al enigszins het nieuwe elan voor de vereniging, waar hij samen met bestuur en leden aan gaat werken. In het Kerstreces schrijft Martijn een plan van aanpak, waarvan een tipje op de Klitsavond onthuld zal worden. Ook zal er dan op de website www.hvsoest.nl informatie verschijnen en op 14 februari is er in Museum Soest een avond om met elkaar te spreken over het plan van aanpak. Kortom: houdt u de website in de gaten.

Rabobank Clubkas Campagne van Rabobank Amersfoort Eemland

Boven verwachting behaalde de Historische Vereniging Soest/ Soesterberg een mooi resultaat met deze actie. Wij danken alle leden die hun stem op ons uitgebracht hebben. De uitreiking van de symbolische cheque vond plaats in de Ambachtshal, dit pand was vroeger in gebruik bij drukkerij Atlas. Tegenwoordig biedt het onderdak aan kleinere ondernemingen die op creatieve wijze producten fabriceren en verkopen. Twee bestuursleden hebben de cheque ter waarde van £ 772,95 in ontvangst genomen. Dit bedrag zal besteed worden aan het boek "Soest en Soesterberg in de negentiende eeuw". Tevens feliciteren wij Museum Soest, zij hadden de meeste sympathiesanten en daardoor ook de grootste bijdrage.

Ledenbestand
Voor zover ons bekend zijn de volgende leden overleden: de heer Wim Huiden in de leeftijd van 83 jaar en mevr. mr. Ans Holleman-Stratman in de leeftijd van 89 jaar, zij was Ridder in de Orde van Oranje-Nassau, beiden woonden aan de Koninginnelaan. Verder mevr. E.J. van DoorneAstrego, die al jaren met haar man Hans (overleden in 2013) in Anna Paulowna woonde, zij waren lid geworden in 1980, het jaar van de oprichting van onze vereniging. Van Hans van Doorne is in het kader van het project Mondelinge Geschiedenis een interview via onze website te beluisteren. Wij wensen de nabestaanden de kracht om het verdriet te dragen. Nieuwe leden mogen we ook weer verwelkomen: mevrouw T. van der Valk en de heren E. van 't Klooster, R.A.P.E. Hilhorst en Hans van Doorne junior die in de USA woonachtig is.

Contributie
Bijgesloten vindt u de contributienota voor het jaar 2018. Zoals aangekondigd en besloten op de algemene ledenvergadering in april wordt de contributie voor de gewone leden binnen Nederland op € 23,00 gebracht. Het is de eerste verhoging sinds de invoering van de Euro in 2002. U bewijst de ledenadministratie en penningmeester een grote dienst met vlotte betaling en vermelding van het lidnummer.