Vooraankondiging open Monumentendagen met als thema ‘Mijn monument is jouw monument’.

Zondag 29 augustus 2021

Op 11 en 12 september organiseert de stichting comité Open Monumentendagen Soest-Soesterberg weer de Open Monumentendagen 2021.  De stichting die in Soest en Soesterberg de Open Monumentendagen organiseert is een samenwerkingsverband van meerdere organisaties in onze gemeente zoals Museum Soest, Historische Vereniging Soest/Soesterberg, Groot Gaesbeeker Gilde, Soester Boerendansgroep, RK gemeenschap Soest/Soesterberg, Stichting Kerk en Cultuur Oude Kerk Soest. Door destijds het oprichten van een stichting kon worden aangesloten bij de landelijke organisatie Open Monumentendagen waardoor mede gebruik kan worden gemaakt van o.a. hun website (www.openmonumentendag.nl ) Ondanks de geldende coronamaatregelen is het toch gelukt om voor 2021 met elkaar een programma in elkaar te zetten.

Deelnemende organisaties dit jaar zijn o.a. Stichting kerk en Cultuur Oude kerk Soest, de Fatih Moskee aan de verbindingsweg, museum Soest, militair museum gelegen aan het Zeisterspoor (drie historische korpsverzamelingen), de Carolus Borromeus kerk te Soesterber en de stellingkorenmolen De Windhond. Deze organisaties geven ieder een kijkje in hun eigen keuken. De bijzondere  stations in Soest zijn ook het bekijken waard. Alleen station Soestdijk is zaterdag ook binnen te bekijken.

De opening wordt op 11 september te 11.00 uur in de Oude kerk te Soest verricht door wethouder H. Dijkhuizen.

Zie voor meer informatie aparte pagina op site HV Soest/Soesterberg

Nieuwsoverzicht