HVS op zoek naar foto's die dit coronajaar 2020 typeren

Donderdag 26 november 2020

Een van de jubileumactiviteiten van de Historische Vereniging Soest/Soesterberg is het verzamelen van foto’s over het leven in Soest en Soesterberg in 2020. Als aandachtsgebieden worden daarbij onderscheiden: Gebouwen, huizen en bedrijven / Portretten markante personen / Natuur, landschap en dieren / Kunst en cultuur. Doel is om over bijvoorbeeld 25 jaar nog eens terug te kijken hoe het jaar 2020 in onze gemeente is “beleefd”. Om dit doel te bereiken was al eerder gestart met een speciale jubileumfotowedstrijd. De coronatijd heeft wel de nodige belemmeringen opgeleverd om Soest/Soesterberg vanuit de diverse invalshoeken in beeld te brengen. En juist die coronatijd is juist de basis voor een unieke situatie waarin Soest en de rest van Nederland zich op dit moment bevindt.

De organisatoren van de Fotowedstrijd zouden daarom veel meer specifieke beelden willen overhouden aan deze coronatijd. Wat is daar zo bijzonder aan. Hoe vieren wij in coronatijd Kerstmis. Hoe ervaart u deze coronatijd en wat valt u daarbij op. Dat zijn momenten die de HVS graag vastgelegd zou willen hebben. Wat valt de fotograaf daarbij op? De drukte in onze natuur? De lege restaurants waar bezoekers hun diner dan maar komen afhalen? Een Vaarderhoogt zonder Kerstdorp? Een bijna lege kerk bij een viering? Een speciale sfeer gecreëerd in of rond huis? Hoe ziet Oudjaarsavond er dit jaar uit zonder vuurwerk? Laat uw inspiratie de vrije loop en leg het vast.

De jubileumcommissie heeft daarom besloten de rubriek Portretten markante personen uit te breiden met het thema Soest/Soesterberg in coronatijd. De sluitingstermijn voor inzendingen is nu vastgesteld op 1 februari 2021. Ook voor de andere rubrieken kunnen nog foto’s worden ingestuurd. Een mooie uitdaging in de komende weken. Voor nadere informatie over de voorwaarden om deel te nemen aan deze unieke fotowedstrijd vindt u op onze website www.hvsoest.nl.