De prijsvraag: Hoe kunnen we het erfgoed in de provincie Utrecht wereldberoemd maken?

Zondag 01 juli 2018

Doe mee met de prijsvraag die de provincie Utrecht organiseert onder de titel Utrecht Wereldberoemd. Onze provincie barst van de bijzondere geschiedenis, historische objecten en unieke verhalen. Sommige zijn bekend, denk aan de grachten van Utrecht, Nijntje of Paleis Soestdijk. Andere zijn minder bekend, zoals de forten van de Nieuwe Hollandse Waterlinie en de Pyramide van Austerlitz. Dat is ons Utrechts erfgoed. Deze zomer willen we dit erfgoed nog beter in de schijnwerpers zetten. Wat kun je doen? Vraag aandacht voor wat jij belangrijk vindt en maak kans op mooie geldprijzen.

Wat vind jij bijzonder in de provincie Utrecht? En hoe kunnen we daar de aandacht op vestigen? Wat is jouw idee om het erfgoed in de provincie Utrecht wereldberoemd te maken? Denk naast gebouwen en landschappen ook eens aan het erfgoed van verhalen, tradities, schilderijen, archieven, levend erfgoed, rituelen, muziek, natuurerfgoed, archeologie en theater. Als het maar over de provincie Utrecht gaat.

Meer informatie vind je op de website van Utrecht Wereldberoemd. Meedoen kan tot 15 juli 2018.

Nieuwsoverzicht