Steeds meer personen zijn bezig met het samenstellen van een familiestamboom

Vrijdag 13 oktober 2023

Al vanaf de oprichting van de Historische Vereniging Soest/Soesterberg in 1980 is een aparte werkgroep  Genealogie actief met onderzoek naar Soester familiestambomen. Op onze website is daarvoor een apart pagina ingericht waarin inmiddels 118.000 personen en bijna 26.000 gezinnen zijn opgenomen. Ook zijn er al verschillende boeken over Soester families verschenen (bijvoorbeeld van 't Klooster, van den Breemer, Valkenet).

Maandelijks op de tweede dinsdagavond van de maand komt de werkgroep in Museum Soest bij elkaar om de vorderingen met elkaar door te nemen.
Afgelopen dinsdag 10 oktober was een speciale avond ingericht waarvoor belangstellenden waren uitgenodigd om te worden bijgepraat hoe op een handige wijze zo'n stamboom op te zetten. De werkgroepleden merken dat steeds meer mensen bezig zijn hun familiestomboom uit te zoeken, maar hoe doe je dat eenvoudig en zonder veel kosten te maken.

Hans van Hees verzorgde samen met Dick van Fulpen, beiden lid van de werkgroep Genealogie, een algemene introductie. Verschillende (ex-)Soesters hadden zich hiervoor aangemeld en waren aanwezig. Sommigen waren al aardig op weg, anderen waren net begonnen. Het werd een avond vol tips en uitwisseling van ervaringen.

Bent u ook geïnteresseerd, laat het ons weten bijvoorbeeld via een mail aan werkgroep genealogie. U bent natuurlijk ook welkom op de tweede dinsdagavond van de maand in Museum Soest bij een bijeenkomst van de werkgroep. Er is gewoon vrij toegang en het verplicht u tot niets.

Nieuwsoverzicht