Introductiebijeenkomst Hoe maak ik een familiestamboom

Donderdag 28 september 2023

De Werkgroep Genealogie van de Historische Vereniging Soest/Soesterberg houdt elke 2e dinsdagavond van de maand in Museum Soest een bijeenkomst waarin nieuwe ontwikkelingen op het gebied van stamboomonderzoek met elkaar worden gedeeld. Het resultaat ervan is terug te vinden op de website www.hvsoest.nl onder het kopje stambomen. De database Soester Families bevat inmiddels meer dan 110.000 personen en 43.000 gezinnen.
Steeds meer mensen zijn bezig van hun eigen familie een stamboom op te bouwen. Maar hoe maak je daarmee een begin en hoe breng je er structuur in?

De Werkgroep Genealogie heeft dan ook besloten op dinsdagavond 10 oktober vanaf 20.00 uur een Introductiebijeenkomst te houden waarin Hans van Hees, een van de leden van de werkgroep, de aanwezigen informeert hoe hij zelf te werk is gegaan. Hij wil daarbij laten zien hoe je thuis achter de computer, gratis, heel veel zaken kunt ontdekken. Hij gaat er bij zijn presentatie vanuit dat de deelnemers/aanwezigen geen dan wel nog weinig kennis hebben hoe dit aan te pakken.

Voor deze bijeenkomst op dinsdagavond 10 oktober vanaf 20.00 uur in Museum Soest kan men zich aanmelden via de agenda op de website van de HVS: www.hvsoest.nl. De deelname is gratis. Bij de aanmelding dan wel even aangeven dat u lid bent van de HVS zodat er geen bijdrage in rekening wordt gebracht.