Historisch Café 1 maart 2022 over Geopark Heuvelrug Gooi en Vecht

Zaterdag 12 februari 2022

De Historische Vereniging Soest/Soesterberg heeft besloten de succesvolle Historische Cafés weer op te starten. Zij was genoodzaakt in november vorig jaar de organisatie vanwege COVID-19-maatregelen op te schorten. Het eerstvolgende Historisch Café wordt georganiseerd op dinsdagavond 1 maart a.s. vanaf 20.00 uur in het Gildehuis, Steenhoffstraat 46B te Soest.
Tijdens dit Historisch Café zal de heer Paul Levelink, secretaris van Geopark Heuvelrug Gooi en Vecht, een inleiding verzorgen over het burgerinitiatief van 3 provincies, 22 gemeenten waaronder sinds eind 2021 ook Soest, en gebiedseigenaren om in hun gebied een door UNESCO erkend Geopark te realiseren.

Het Geopark vertelt en verspreidt het verhaal over het ontstaan, de ondergrond, de natuur en de cultuurhistorie en de verbanden daartussen en verbindt het verleden met de toekomst.
In november vorig jaar heeft Geopark Heuvelrug Gooi en Vecht Ontdekkaarten en Informatieboekjes uitgebracht ook van het gebied in en rondom Soest/Soesterberg.

Het zal zeker een interessante avond worden want niet voor niets is Soest een “groene” gemeente met een eeuwenlange cultuurhistorie die terug gaat tot het midden van de steentijd.
Leden van de HVS hebben gratis toegang. Van niet-leden wordt een bijdrage gevraagd van € 5. Belangstellenden die het Historisch Café willen bezoeken dienen een plaats te reserveren via de website van de Historische Vereniging Soest/Soesterberg, www.hvsoest.nl.

Het is de bedoeling dat tot de zomervakantie weer elke eerste dinsdagavond van de maand een Historisch Café wordt georganiseerd.