Historisch Café in het weekend 25/26 september update

Vrijdag 24 september 2021

Door het Cultuurplatform wordt in het weekend 25 en 26 september in samenwerking met de gemeente Soest en diverse culturele organisaties een "Herstartcultuurfestival" georganiseerd waar vele culturele verenigingen in Soest en Soesterberg zich kunnen presenteren.

Het bestuur van de Historische Vereniging Soest/Soesterberg heeft besloten om in dit weekend een Historische Café te organiseren. Tijdens dit Historisch Café worden de bezoekers door René van Hal aan de hand van een presentatie mee genomen op een tocht door het oudste pad van Soest, het Kerk(e)pad.
Gestart wordt aan de zijde van het Lange Eind en eindigt in de Kerkebuurt. Onderweg komen we langs historische plekken met o.a. de Cafés De Halve Maan, de Zwaan, Heeremans, maar ook langs diverse buitenplaatsen als Middelwijk en Blijendaal. Ook wordt natuurlijk even een stop gehouden bij het Spreukenhuisje dat er in de periode 1952-1971 heeft gestaan.
We komen ook veel boerderijen tegen en we houden tijdens onze tocht dit keer droge voeten want bij zware storm kon het water van de Zuiderzee nog wel eens tot aan het Kerkpad komen.

Het Historisch Café wordt gehouden in het Museum Soest/Gildehuis ingang Gildehuis op
Zaterdag 25 september om 14.00 uur, en
Zondag 26 september om 15.30 uur.

Gezien de coronamaatregelen dient u over een geldige coronapas te beschikken! Deze wordt bij de ingang van het Gildehuis gecontroleerd.
Aanmelden graag door de agenda te benaderen waar een inschrijfformulier aan is toegevoegd.

Vrije inloop is ook toegestaan waarbij wel rekening moet worden gehouden dat er een maximum geldt voor het aantal bezoekers.