Update Historische Vereniging Soest/Soesterberg gaat weer starten met de organisatie van Historische Cafés.

Zaterdag 25 september 2021

Het bestuur van de Historische Vereniging Soest/Soesterberg heeft recent besloten de organisatie van Historische Cafés weer op te pakken. De verwachting is dat samenkomsten wel onder voorwaarden weer mogelijk zijn. De belangstelling voor dit soort activiteiten waarin een historisch onderwerp wordt ingeleid en besproken was groot. Zelfs zo groot dat al verschillende keren een herhaling moest worden ingepland. Gezien de vele reacties op social media wanneer er “oude” foto’s worden geplaatst en op artikelen in de verschillende kranten, lijkt de belangstelling voor de Soester historie toe te nemen. En er zijn een keur aan interessante historische onderwerpen te bedenken, die de Soesters aanspreken.

Planning Historische Cafés tot eind 2021:
dinsdag 5 oktober om 20.00 uur over Bleekneusjes inleiders Jan de Mos en René van Hal
dinsdag 2 november om 20.00 uur over busonderneming Tensen (2e en aangepaste versie) door René van Hal
woensdag 17 november om 10.00 uur over Soester Natuurbad door Peter Beijer
dinsdag 7 december om 20.00 uur over Middenstand in Soest door Peter Beijer
Alle Historische Café worden gehouden in de grote zaal van het Gildehuis, Steenhoffstraat 46B te Soest.
Gezien het beperkt aantal plaatsen dat beschikbaar is, dienen belangstellenden zich voor het bijwonen van deze Historische Cafés aan te melden via deze site zie agenda.

De Historische Cafés zijn voor de leden van de HVS gratis toegankelijk. Aan niet-leden wordt een bijdrage van € 5 gevraagd. Dat geldt niet voor de Historische Cafés die in september worden georganiseerd. Deze zijn voor iedereen gratis toegankelijk.

Let op:
Voor alle Historische Cafés dient men zich vooraf aan te melden. Reden is het maximaal aantal bezoekers dan aanwezig kan zijn. Door op het agendabericht te klikken, krijgt u aanvullende informatie en onderaan het bericht staat een inschrijvingsmogelijkheid.
 Bovendien moeten de deelnemers op basis van de meest recente coronamaatregel beschikken over een coronatoegangsbewijs (QR-code). Bij de ingang wordt daarop gecontroleerd.