Lentenummer Van Zoys tot Soest verschenen

Donderdag 25 maart 2021

Op 26 maart 2021 is het nieuwste verenigingsnummer "Van Zoys tot Soest" verschenen. Daarin zijn de volgende onderwerpen te lezen:

Het is ook deze keer weer een nummer geworden met interessante artikelen waarin René van Hal ruim 100 jaar historie beschrijft van een Logement Ubbink later Hotel Trier Soestdijk dat op de grens van Baarn en Soest heeft gestaan. Voor Soesters was het een Soester plekje terwijl het pand eigenlijk in Baarn lag. Nog steeds denken velen met weemoed terug naar dit hotel met allure en haar relatie die werd gelegd met de buren, de Koninklijke Familie als (tijdelijke) bewoners van het aan de overkant gelegen Paleis Soestdijk.
Jan de Mos heeft onderzoek gedaan naar de muziekkorpsen die er in Soesterberg waren en de muziek die ten gehore werd gebracht op velerlei wijzen zelfs. Want met enkele kazernes en een vliegbasis maakte de miltaire muziek nadrukkelijk onderdeel uit van het gemeenschapsleven. Tot slot een beschrijving van een van de families/gezinnen Schimmel die in Soest woonden met name aan het eind van de Dorresteinweg. Een kijkje in dat familieleven.

De leden van de Historische Vereniging Soest/Soesterberg krijgen een dezer dagen dit verenigingsblad thuis bezorgd tezamen met het Wijkenboekje van Soest en de uitnodiging en stukken voor de komende via ZOOM te houden Algemene Ledenvergadering.

Geïnteresseerden in deze historische verhalen over deze Soester(bergse) geschiedenis kunnen een exemplaar bestellen via deze site tegen betaling van € 3,50 ex. verzendkosten.

Nieuwsoverzicht