Herfstnummer Van Zoys tot Soest verschenen

Zaterdag 17 oktober 2020

Op 17 oktober is herfstnummer van het verenigingsblad “Van Zoys tot Soest” van de Historische Vereniging Soest/Soesterberg verschenen. Hierin weer interessante artikelen over de geschiedenis van Soest/Soesterberg en haar inwoners.

In dit herfstnummer achtergrondinformatie over Egghermonde in Soesterberg en de familie Tetrode die van 1920 tot 1976 eigenaar was van Egghermonde en er vele jaren ook woonden. De heer Henk Valkenet schrijft over de historie van zijn familie, die een eeuw lang een smederij had aan de Kerkstraat in Soest. Ook een mooi verhaal over een vliegtuig dat nooit vloog, toen Soesterberg nog het centrum was van de Nederlandse luchtvaartpioniers. Tot slot een artikel over de activiteiten van de HVS-werkgroep Genealogie en de historie naar de genealogie van Soester families, die al vele eeuwen geleden is begonnen.

Het blad “Van Zoys tot Soest” wordt vier maal per jaar uitgegeven door de Historische Vereniging Soest/Soesterberg en wordt verspreid onder haar leden. Losse exemplaren zijn te bestellen door een mail te sturen naar info@hvsoest.nl, of men kan een exemplaar kopen in het Museum Soest (tijdens openingstijden).

Regelmatig verschijnt er ook een themanummer zoals eerder dit jaar het Jubileumnummer met daarin veel verhalen over de ontwikkelingen binnen Soest in de laatste 40 jaar o.a. op het gebied van de sport, de middenstand, de ruimtelijke ontwikkeling, horeca. Ook van dit nummer zijn nog exemplaren te koop voor € 7,50 via info@hvsoest.nl en bij v.d Ven en Bruna in Soest en bij de Corner Shop in Soesterberg.