Afwijkende themabijeenkomst koffiegroep De Linde Soesterberg

Donderdag 05 december 2019

Elke laatste woensdag van de maand is er in De Linde onder het motto “een bakkie, plaatje en praatje” een thema-ochtend met een historisch karakter. De laatste themabijeenkomst van dit jaar wijkt daarvan af: nu op de derde woensdag 18 december, en niet in de ochtend maar in de middag. In plaats van een “praatje” over een thema is er nu een quiz met “plaatjes” over de historie van Soesterberg. Na afloop is er gelegenheid met elkaar na te praten aan de bar. Dan is er meer keus dan een “bakkie” koffie. Vandaar de naam pub quiz.

Pub quiz

Er is vanwege de feestdagen gekozen voor de derde woensdag en een middagbijeenkomst, beginnend om drie uur. Het wordt een gezellige pub quiz met vragen over de geschiedenis van het dorp Soesterberg. Aan de hand van afbeeldingen worden vragen gesteld in drie categorieën. Vragen over gebouwen, hoe heet dat gebouw, waar stond het en wat staat er nu (zie foto)?  Vragen over bekende Soesterbergers en als laatste groep een grabbelton met weetjes over Soesterberg. Vragen die herinneringen oproepen over vroeger en aanleiding zijn voor leuke discussies. Er worden groepjes gevormd om de vragen gezamenlijk te beantwoorden. De meeste vragen zijn in het afgelopen jaar aan de orde geweest. Dus het moet niet al te moeilijk zijn om die gezamenlijk te beantwoorden. Quizmasters zijn Peter Beijer en Jan de Mos.

Nadat de winnende groep bekend is gemaakt kan er gezellig worden nagepraat aan de bar van De Linde. Behalve de gebruikelijke koffie en thee kan er deze keer ook frisdrank, een biertje of een wijntje worden besteld. We rekenen op een gezellige afsluiting van het eerste jaar.

Datum: woensdag 18 december 2019, van 14.00 tot 16.00 uur, zaal open om 13.30 uur
Dorpshuis De Linde, Christiaan Huygenslaan 4-A, 3769 XW Soesterberg
Toegang is gratis, aanmelden niet nodig.

Voor meer vragen:
contactpersoon Jan de Mos