Terugblik op bustocht naar Oosterbeek

Donderdag 31 oktober 2019

Vrijdag 18 oktober jl. werd de jaarlijkse HVS-bustocht georganiseerd. Van Wil en Gijs van de Riet ontvangen wij een verslag dat we hieronder weergeven. Daarnaast vele mooie foto's die tijdens deze bustocht zijn gemaakt.

BUSTOCHT IN HET KADER VAN DE BEVRIJDING

Vrijdag 18 oktober was het zover. Om 12.00 uur was het vertrek met de bus van Jan van Dijk.

Naar het Airborne Museum te Oosterbeek. Wij vertrokken iets later omdat helaas iemand was gevallen. Deze vrouw moest even naar huis worden gebracht.
We waren met 40 personen, inclusief één rolstoeler, daarmee was de bus goed gevuld. Marianne, de vrouw van Jan van Dijk, verzorgde ons met koffie/thee. En dat deed ze met vaste hand.

Lunch hebben wij gebruikt in de bus. Wij kwamen bij het Airborne museum aan, waar wij konden ontdekken; de wereldberoemde Slag om Arnhem. Deze slag vond plaats tijdens de Tweede Wereldoorlog in september 1944 als onderdeel van de operatie Market Garden. Iedereen was enthousiast en vol belangstelling. Het was een prachtig museum.

Daarna kregen we in de bus een gids, die ons heel veel verhalen vertelde over wat er zich in dat gebied heeft afgespeeld.Af en toe gingen we de bus uit om ter plekke de situatie te bekijken. En wat wil je nog meer, lekker in de bus zitten en luisteren naar wat er verteld werd!

Rond 6 uur richting Elst, waar wij plaats konden nemen in het heerlijke Restaurant Eastern Plaza. Dit was een wokrestaurant. Speciaal voor onze groep was een ruimte gereserveerd. Nou, alle complimenten voor de organisatie. We hebben lekker gegeten. Heerlijk naar behoefte eten en drinken. Het was een gezellige sfeer onderling.

Daarna richting Soest en daar ca. 22.00 uur weer terug.

Wij, Gijs en ik (Wil) zijn voor de eerste keer met de Historische Vereniging Soest mee geweest en hebben het heel fijn gehad. Dus ... alle complimenten voor de organisatie. Het was een hele gezellige en leerzame dag. Volgend jaar, als wij weer kunnen, zijn wij weer van de partij.

Hartelijke groet van Wil en Gijs van de Riet.