Update met beelden van "Geanimeerde kwartaalbijeenkomst met lezing over Oude Rijksstraatweg"

Maandag 18 november 2019

Dinsdagavond 5 november was de tweede Kwartaalbijeenkomst met beelden van verdwenen panden langs de oude Rijksstraatweg. Op 24 september was de belangstelling zo groot dat besloten werd een tweede avond over hetzelfde onderwerp te presenteren. De zaal in het Museum Soest was toen te klein om alle belangstellenden plaats te bieden. Daarom een nieuw moment geprikt en de belangstellende tevoren gevraagd zich aan te melden. Het aantal aanmeldingen was wederom zo hoog dat besloten werd naar het Gildehuis uit te wijken.

Opnieuw een zeer geanimeerde avond waarbij ervaringen en herinneringen breed gedeeld werden. Ook nu verschillende oud-Soesters die voor deze avond naar Soest waren terug gekomen. Het bestuur zal zeker met het oog op het jubileumjaar 2020 op de reacties en het succes van beide avonden verzorgd door René van Hal (redacteur Verdwenen Soest) willen voortbouwen. De eerstvolgende Kwartaalbijeenkomst is op dinsdagavond 10 december. Deze avond staat het transportbedrijf Ben Becker centraal.

Op basis van de presentatie is een video gemaakt met de gepresenteerde verdwenen panden gevolgd door een beeld van de huidige situatie. Deze video treft u hieronder aan: