Kok, Ineke (1947)

Geboren Middelwijkstraat 75
Bijzonderheden bakker

Track 1
Geboren Middelwijkstraat 75 (tegenover Gouden Ploeg). Vader was Gerard Kok, moeder Truus Kok-van Galen (dochter van een molenaar uit Enkhuizen). Vader was een boerenzoon maar werk melkboer. Er was ook nog een melkboer Kok aan de Steenhoffstraat en een melkboer Kok aan de van Weedestraat (beide geen familie) In de directe omgeving van de woning de volgende zaken: kapper Rademaker, taxibedrijf Gorissen, Fugers, rijwielhandel en taxi en bakkerij Wolfsen.

Track 2
Kleuterschool bezocht bij de nonnen in het St.Jozefgebouw. Klasgenoten o.a.: Hanneke van Asselt, Riet v.d. Klooster, Tiny Logtenstein. Herinnering aan spelletjes en aan komst van hoela hoep hoepels. Heel veel zwemmen in nabuurbad en het bosbad in Baarn.

Track 3
Herinnering aan Amerikanen die in de jaren vijftig uitgingen in De Gouden Ploeg (was tegenover de slaapkamer). Er moest thuis hard worden meegeholpen. Vader was tegen klanten te goeiig als het ging om het innen van geld. Daardoor soms zelfs in de problemen.

Track 4
Schaatsen geleerd op kleine slootjes. Daarna op Peters Baan. heel gezellig. Na lagere school MULO, boekhouding geleerd en typeles gehad. Eerste werkplaats was herenmodezaak in Amersfoort. Daarna bij de eerste C&A bij de Kamperpoort. Vader en moeder zijn met zaak gestopt in 1968. Verkade is daarna in het pand gekomen met reformzaak. Vader is bij verzekering gaan werken en verhuisd naar Vlaardingen en later Amsterdam.

Track 5
In 1968 getrouwd. Man leren kennen bij katholieke instuif in Amersfoort. Hij was schilder. Gaan wonen in Scherpenzeel. Gedurende eerste vierenhalf jaar na huwelijk nog gewerkt in Amersfoort. Daarna door griepvirus verlamd geraakt. Huwelijk ontbonden. Verblijf in verschillende verpleeghuizen.

Track 6
Terugkeer naar Soest. Herinnering aan feesten van vroeger (o.a. boerenbruiloft).