Akkerman, Steef (1932-2023)

Geboren Hartweg
Bijzonderheden medewerker gasbedrijf Soest

Track 1
Geboren 20 juli 1932 op het adres Hartweg 10. Vader was Jacob Akkermans, moeder Berta van Egdom. Heeft opa van moederszijde, Willem van Egdom, nog gekend. Vader heeft ook gewerkt bij gasbedrijf. Staat op foto uit 1927 bij de Pattrimoniumwoningen aan de Beetzlaan. Van juni 1949 tot begin 1953 gewerkt bij garage De Zoete aan de Torenlaan in Baarn. Begonnen bij Gasbedrijf op 2 maart 1953. Daarna uitgezonden in het kader van de hulpverlening naar Middelharnis en Oude Tonge. Bij de herdenking van "50 jaar watersnoodsramp 1953" een insigne ontvangen.

Track 2
Geboortehuis was een dubbel woonhuis, buren: Onwezen (de smalle kater) en de petroleumboer. Later zijn deze woningen afgebroken en vervangen door een nieuw dubbel woonhuis dichter langs de straat. Op 3 jarige leeftijd verhuisd naar Nieuwstraat 30. Daar gewoond tot trouwen. De Da Costaschool aan de Spoorstraat bezocht, maar in moeilijke oorlogsperiode. Omdat het schoolgebouw werd gevorderd o.a. les gehad in Rembrandtkapel en in een lokaal van de Chr. gereformeerde kerk aan de Julianastraat. Klasgenoten: Renate Regter, Jannie de Hartog, Henk Steendelaar, Jan van Ginkel, Barend van Dijk. Laatstgenoemde woonde op een boerderij dicht bij de plek waar nu Griftlandcollege staat.

Track 3
Thuis 3 geiten, 2 varkens, 40 kippen, 100 vlaamse reuzen. In 1961 gaan wonen op Hobbemalaan. Elke zondag naar kerk aan de Julianalaan. Veel gedaan als jeugdleider bij buitenkerkelijke jeugd.

Track 4
Verhaal over het maken van een vishengel in jeugd en vissen bij het sluisje langs Biltseweg. Verhaal over het leren kennen van latere vrouw. Gaf les in brei-atelier in Baarn. Niet in militaire dienst geweest. Getrouwd op 28e.

Track 5
Verhaal over kinderen. Oudste zoon heeft dienst gedaan in Libanon. Voor Gasbedrijf jaren wachtdienst gedaan. Gestudeerd meet- en regeltechniek.