Geitenbeek, Hans G.J. en Annie A.M. (1950 en 1947)

Geïnterviewd door Jan Menne
Adres Kampweg 6
Geboren Kampweg 8
Beroep onderwijzeres / directeur engineeringbedrijf

Track 1
(18-7-1950 en 13-8-1947) Vader (Wilhelmus Johannes), geboren op de Postweg woonde in een huis dat is afgebroken t.b.v. de in de jaren zeventig aangelegde rondweg en stond tegenover de oude garage van Timmer. Vader was werkzaam als smid bij de Geb. Pas (op de plaats waar nu (2000) taxi Rooks zit). Hij heeft o.a. een ere-laureaat gekregen als arbeider/vakman tijdens een wedstrijd voor vaklieden in Brussel. Grootvader Geitenbeek kwam uit Utrecht. Hij sloeg overal in het land waterputten. De geïnterviewden hebben nog een aantekeningenboekje van hem.

Track 2
Beiden bezochten de kleuterschool Gabriël. Daar was o.a. zuster Koska. Vervolgens de Carolusschool gezocht (o.a. juffrouw Nuyten, juffr.Smit, meester van Asch, van Balkom en van Doorn). Herinnering aan verplicht kerkbezoek en aan r.k. onderwijs in die tijd (o.a. Marialiedjes gedurende Mariamaand. Vervolgens ULO-bezocht (hand de jongensschool aan de Rozenstraat te Zeist) en Anja de meisjes ULOschool aan de Rozenstraat). Gingen er heen via het z.g. Umo-fietspad door de bossen. Na ULO heeft Hans HTS bezocht en Anja de opleiding voor kleuterleidster gevolgd. Ze is nu 31 jaar verbonden aan de St.Jozefschool te Achterveld.

Track 3
Hans heeft o.a. 20 jaar gewerkt bij Bronswerk te Utrecht en heeft nu samen met compagnon een eigen engineeringbedrijf te Scherpenzeel. Beiden blijven het liefst wonen in Soesterberg in ouderlijk huis o.a. vanwege heerlijke moestuin. Verhaal over de activiteiten van opa (puttenslager). Herinnering aan de jaren vijftig toen hun ouders als één van de eerste televisie kregen. Kinderen uit de hele buurt kwamen kijken. Beiden bezitten veel oude foto\'s