Thema-ochtend "Bijzonder Soesterberg"

Woensdag 26 februari 2020| 10:00 - 12:00 uur| De Linde Soesterberg

Elke laatste woensdag van de maand is er in De Linde te Soesterberg onder het motto “een bakkie, plaatje en praatje” een thema-ochtend met een historisch karakter.
Het thema van woensdag 26 februari 2020 is “Bijzonder Soesterberg”. Er worden oude en nieuwe beelden getoond van bijzondere gebeurtenissen in Soesterberg, belooft gastspreker Cor Sukking. Het publiek wordt uitgenodigd om daarbij de eigen ervaringen te delen. En dat levert vaak een levendige discussie op en soms zelfs nieuwe feiten.

Een greep uit fotoalbums met een verhaal

Een vaste bezoeker van de themaochtenden is de bekende Soesterberger en oud-drogist Cor Sukking. In deze interactieve bijeenkomsten laat hij ook regelmatig van zich horen. Hij beschikt over een grote verzameling fotomateriaal over Soesterberg, albums vol, en veel kennis over het dorp. Deze keer heeft hij een selectie gemaakt van gebeurtenissen waarover hij het een en ander weet te vertellen. Het gaat over verdwenen panden met een bijzonder verhaal maar ook over zaken die spelen rond de nu gesloten vliegbasis.

Bakermat van de Nederlandse Luchtvaart

Soesterberg verandert van vliegdorp in museumdorp. Het Nationaal Militair Museum is een grote trekpleister. Binnenkort komt er weer een nieuwe pleisterplaats met de oude naam het Soesterdal. Nog steeds zijn er herdenkingen en vieringen van jubilea. Bijvoorbeeld het 100-jarig bestaan van de Luchtmacht in 2013 met de plaatsing van de replica van de Brik op de rotonde aan de Amersfoortsestraat. Luchtshows zijn er nog wel, helaas alleen op de grond, alleen de veldleeuweriken mogen er nog vliegen. Wat hem stoort is het plotseling verdwenen plaatsnaambord met de ondertitel Bakermat van de Nederlandse Luchtvaart. Als het aan Cor Sukking ligt, en met hem velen, komt dat zo snel mogelijk weer terug. Dat en nog veel meer komt aan de orde op deze interessante thema-ochtend.

Thema: Bijzonder Soesterberg.
Datum: woensdag 26 februari 2020, van 10.00 tot 12.00 uur, zaal open om 9.30.
Adres: Dorpshuis De Linde, Christiaan Huygenslaan 4-A, 3769 XW Soesterberg.
De toegang is gratis, aanmelden niet nodig.