Historisch Café 6 september Boek "Gezien door de IJsvogel"

Dinsdag 06 september 2022| 20:00 - 22:30 uur| Gildehuis, Steenhoffstraat 46B te Soest

Op dinsdagavond 6 september a.s. organiseert de Historische Vereniging Soest/Soesterberg in het Gildehuis, Steenhoffstraat 46, Soest een Historisch Café. In dit winterseizoen staat er elke eerste dinsdag van de maand (met uitzondering van januari) weer een Historisch Café gepland.

Op 6 september zal de heer Gerard Trienekens een inleiding verzorgen over zijn op 4 juni verschenen boek “Gezien door de ijsvogel” waarin hij tachtig jaar van zijn leven en beleven in verhalen heeft vastgelegd. Dat zijn vaak opmerkelijke gebeurtenissen, welke hij vanuit zijn best wel kritische blik uitgebreid heeft beschreven en deze avond tijdens het Historisch Café over gaat vertellen en dus delen met de andere aanwezigen.

Centraal staan deze avond de diverse Soester ervaringen die onderdeel zijn geworden van zijn boek, zoals de zwijgplicht rondom ervaringen met de op Paleis Soestdijk wonende Koninklijke Familie, de Molensoos, de ondergang van de Mariakerk in Soestdijk. Een kritische, subjectieve belevenis van wat zich in Soest en omgeving afspeelde.

Het Historisch Café begint om 20.00 uur. Leden van de HVS hebben gratis toegang. Van niet-leden wordt een bijdrage gevraagd van € 5.

In de Soester Courant van 2 juni heeft een interview gestaan met gerard Trienekens over zijn nieuwe boek "Gezien door de IJsvogel".

Inschrijfformulier

De inschrijvingen voor dit evenement zijn gesloten.

Overzicht