Open Monumentendagen Soest 2019; 14 en 15 september

Donderdag 29 augustus 2019

tIn het weekend van 14 en 15 september is het weer Open Monumentendag! Het thema van 2019 is Plekken van plezier: naar welke monumentale plekken/monumenten gingen en gaan mensen voor hun plezier? Of dat nu een heater, een dierentuin, een museum, een park, een kerk, een sportclub of een café is, het barst in ons land van de monumenten voor ontspanning, vermaak en vrije tijd. We onderscheiden binnen die monumenten diverse categorieën zoals museale kunsten, podiumkunsten, sport en spel, horeca en recreatie. De amusementswaarde van monumenten staat dit jaar centraal.

Het comité Soest heeft weer een zeer aantrekkelijk programma in elkaar gezet voor jong en oud. In Soest zal het zich afspelen in het rond het St Jozefgebouw aan de Steenhoffstraat, in de Oude kerk van Soest aan de Kerkstraat en in de Petrus en Pauluskerk aan het Kerkplein en in het parochiehuis ‘De Sleutel’ aan de Steenhoffstraat. De georganiseerde fietstocht gaat verder Soest in onder andere langs het Anna Paulownahuis aan de Burgemeester Grothestraat en de Witte Boerderij aan de Soester Engweg.

In het programma worden alle organisaties genoemd die op 14 en 15 september invulling geven aan de open monumentendagen met o.a. dans, muziek, kunst en cultureel erfgoed.

In het museum Soest liggen op 14 en 15 september de programmaboekjes klaar die u wegwijs maken door het programma. De uitgeschreven fietstocht is afgedrukt in het programmaboekje.

Op de diverse locaties is koffie, thee en zijn er frisdranken tegen schappelijke prijzen beschikbaar.