Voorwoord van de redactie

Redactie

Net na de vakantieperiode en in het hoogseizoen van de regionale en plaatselijke activiteiten past een nieuwe editie van ons kwartaalblad. Belangrijke evenementen in Soest, zoals de luchtvaartdagen en natuurlijk de Gildefeesten, trokken een groot en gemêleerd publiek. Het Soester gilde heeft in de persoon van Toon van Doorn een nieuwe schutterskoning. Op 8 en 9 september waren de Open Monumentendagen. Het plaatselijke comité heeft dit jaar fors uitgepakt met een fiets- en wandeltocht, optreden van de Rietpluim met de opvoering van Ferdinand Huick als de ongelukkige passant in herberg De Drie Ringen, openstelling van het waterpompstation in Soestduinen, wandeling over het militaire erfgoed op de basis,etc.

Hopelijk heeft u aan de activiteiten kunnen deelnemen en er van genoten. Als toetje hebben we in dit nummer een kort artikel opgenomen van de historie van het waterleidingbedrijf in Soestduinen. Verder maakt u kennis met de ervaringen van de Belgische vluchtelingen in Soest en Soesterberg. Ook hebben we een artikel over het vaststellen van de grenzen van onze gemeente in de negentiende eeuw. Kortom een breed scala van onderwerpen.

In het vorige nummer introduceerden wij met een boekbespreking een nieuwe rubriek. Deze keer presenteert Fred Engberink het boek dat is gewijd aan de Boerendansgroep, die in 2018 het 60 jarig bestaan viert.

Wij wensen u veel leesplezier. Voor het volgende nummer van Van Zoys Tot Soest kunt u tot 10 december kopij inleveren op het redactieadres.

Namens de redactie,
Paul Verhoeven