Gezocht oldtimers voor de Open Monumentendagen 14 en 15 september

Zaterdag 13 april 2024

Op 14 en 15 september worden in onze gemeente door de Stichting Comité Open Monumentendagen Soest en Soesterberg weer de Open Monumentendagen georganiseerd. Het concept programma staat in de steigers. Genoemde stichting sluit zich ook dit jaar weer aan bij de landelijke organisatie waar het comité Soest bij aangesloten is.

Thema 2024.

Het landelijk thema voor dit jaar is Routes, netwerken & verbindingen. De slogan voor dit jaar is ‘ONDERWEG’. Met deze slogan geven de  Open Monumentendagen ook specifiek aandacht aan het mobiele erfgoed.
Met de slogan ‘ONDERWEG’ wil het comité Soest inwoners van Soest en Soesterberg uitnodigen om mee te doen om een collectie mobiel erfgoed (oldtimer personen auto’s) bijeen te brengen op de parkeerplaats bij museum Soest op 14 en 15 september aanstaande. Het comité denkt aan 20 oldtimers op 14 september en 20 oldtimers op 15 september. Dus twee verschillende shows.

Naast de oldtimer auto’s wil het comité ook een show organiseren van oldtimer brommers voor de hoofdingang van museum Soest. Het aantal is vastgesteld op 20 brommers op 14 september en 20 brommers op 15 september. Dus ook weer twee verschillende shows.

De parkeerplaats bij het museum wordt afgesloten en het is de bedoeling dat de eigenaren van het mobiel erfgoed bij hun oldtimer blijven om aan de bezoekers iets te vertellen over de geschiedenis van de oldtimer. Uiteraard kan er door de eigenaren van de oldtimers in het museum een kopje koffie, thee of een frisje (gratis) opgehaald worden.

De show wordt op beide dagen georganiseerd van 12.00 uur tot 17.00 uur. Voor het op en af rijden van de parkeerplaats bij het museum worden verkeersregelaars ingezet. Deelneming aan de oldtimershow is wel op eigen risico.

We zetten een oldtimer bus in die via een route uiteindelijk bij de Tensenbus 46 terecht komt waar de bezoekers een kijkje  kunnen  nemen bij de restauratie van deze bus.

Deelname.

Indien u als inwoner van onze gemeente in het bezit bent van een oldtimer (auto of brommer) van 40 jaar en ouder en graag aan bovengenoemde shows mee wil doen stuur dan een mail naar voorzitter@oudsoest.nl of Joke van de Broek jokeenwil@ziggo.nl Geef ook uw voorkeur op voor 14 of 15 september dan probeert het comité daar rekening mee te houden. Heeft u vragen neem dan contact op met Cees Vos (06-28939510) of met Bert Krijger (06-54733996) of Joke van de Broek (06-3816827).
Mocht u het leuk vinden om uw brommer twee dagen te stallen in museum Soest neem dan contact op met Cees Vos voor de voorwaarden.
Uw opgave graag voor 1 juni 2024 ( Vol = Vol).

Laten we met elkaar ‘Onderweg’ gaan en er een mooie show van maken.

Het volledige programma voor 14 en 15 september wordt tzt in deze krant bekendgemaakt.